Новини‎ > ‎

Зареєстрований президентський законопроект про судоустрій

опубліковано 31 трав. 2016 р., 13:56 Александр Зачепило   [ оновлено 31 трав. 2016 р., 13:58 ]
Президентський законопроект «Про судоустрій і статус суддів» (№ 4734) був зареєстрований у Верховній Раді ввечері 30 травня. Зараз він обробляється в Комітеті.

Проектом передбачена нова редакція Закону «Про судоустрій і статус суддів», яка кореспондується з конституційними змінами в частині правосуддя. Зокрема, передбачено, що для надання професійної правової (правничої) допомоги діє адвокатура. Забезпечення права на захист від кримінального обвинувачення і представництво в суді здійснюється адвокатом, за винятком випадків, встановлених законом.
Передбачено перехід до 3-ланкової судової системи на чолі з Верховним Судом. Ліквідуються існуючі вищі спеціалізовані суди.

Систему судоустрою складають: місцеві суди, апеляційні суди, Верховний Суд. Діють вищі спеціалізовані суди як суди першої інстанції з розгляду окремих категорій справ. 

Вищими спеціалізованими судами є:
  1. Вищий суд з питань інтелектуальної власності;
  2. Вищий антикорупційный суд;
  3. Верховний Суд.
У складі Верховного Суду діють:
  • Велика палата Верховного Суду;
  • Касаційний адміністративний суд. Обов'язково створюються окремі палати для розгляду справ про податки, збори та інші обов'язкові платежі, захисту соціальних прав, виборчому процесі і референдумі, а також щодо захисту політичних прав громадян.
  • Касаційний господарський суд. Створюються окремі палати для розгляду справ про банкрутство, захист прав інтелектуальної власності, а також пов'язаних з антимонопольним і конкурентним законодавством, щодо корпоративних суперечок, корпоративних прав та цінних паперів.
  • Касаційний кримінальний суд;
  • Касаційний цивільний суд.
Також законопроект передбачає моніторинг способу життя судді - для встановлення відповідності рівня життя судді наявного в нього і членів його сім'ї майна і отриманих ними доходів. Моніторинг може бути проведений на вимогу Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Вищої ради правосуддя і в інших випадках, визначених законом. Орган, який здійснює моніторинг, зобов'язаний направити відповідну інформацію за результатами моніторингу невідкладно після завершення його проведення, але не пізніше 30 днів з моменту отримання відповідної вимоги. Результати моніторингу можуть також використовуватися для оцінки дотримання суддею правил суддівської етики.
Comments