Статті‎ > ‎

Як діяти, якщо за товар в інтернет-магазині заплатили, а він не прийшов

Сьогодні, аби здійснити покупку, непотрібно йти на ринок, до магазину чи супермаркету. Будь-яку річ від найменшої дрібнички до побутової техніки чи ювелірних прикрас можна придбати не виходячи з дому у мережі Інтернет.

Способів знайти та придбати необхідну річ в інтернеті безліч. Наприклад, здійснювати покупку можна у соціальних мережах чи за допомогою спеціальних сайтів, таких як ОЛХ. Найпоширенішим способом здійснювати покупки через інтернет є купівля товарів в інтернет-магазинах, яких на сьогодні існує величезна кількість.

Так, всім відомий величезний інтернет-магазин «Розетка», у якому сотні товарів різноманітних категорій. Існують великі спеціалізовані магазини, наприклад магазини дитячих іграшок чи жіночого одягу, що користуються значною популярністю серед населення.

Однак інколи, бажаючи знайти якомога дешевший чи досить специфічний товар, особи роблять покупки у підозрілих інтернет-магазинах і, як результат, здійснюють оплату товару, але сам товар не отримують.

Ретельний вибір інтернет-магазину

Перш за все, щоб не опинитися в ситуації, коли потрібно повернути кошти за не отриману покупку, здійснену в інтернет-магазині, необхідно сумлінно підійти до вибору такого магазину.

Спочатку необхідно ознайомитися з інформацією, розміщеною на сайті обраного магазину. Вибір краще зупинити на тих магазинах, які здійснюють продаж товарів не лише в інтернеті, а й мають торгові точки чи представництва, свою діяльність здійснюють на підставі державної реєстрації, тобто діяльність в інтернеті здійснює юридична особа або фізична особа – підприємець.

Крім того, перевагу слід віддавати магазинові, який здійснюю свою діяльність відносно тривалий час, а також має позитивні відгуки. Слід звернути увагу, що відгуки мають бути позитивні не лише на сайті інтернет-магазину, а й  у мережі взагалі.

Важливим моментом при виборі інтернет-магазину є способи оплати товару. Більшість інтернет-магазинів пропонують декілька варіантів оплати покупки та отримання товару. Найбільш розповсюдженими є: 100 % передплата товару на банківську карту, часткова передплата товару, оплата готівкою при особистому отриманні товару за вказаною адресою чи накладеним платежем у разі отримання товару службою доставки «Нова пошта».

Якщо ж інтернет-магазин пропонує лише один варіант оплати, а саме 100 % передплата на карту банку, то в такому випадку ймовірність вчинення шахрайства власниками магазину значно зростає.

Повернення коштів за не отриманий товар у судовому порядку

Оплативши, але не отримавши товар з інтернет-магазину, покупець перш за все має звернутися до адміністрації магазину і з’ясувати, з яких причин товар не був доставлений новому власникові. Наприклад, могла статися помилка у відправці або проблеми у службі доставки тощо.

У будь-якому випадку особа може спробувати урегулювати цю проблему мирним шляхом, адже після звернення адміністрація магазину може повернути кошти або повторно вислати придбаний товар.

У разі відмови повернути грошові кошти, сплачені покупцем, особа має право звернутися до суду з позовом про примусове стягнення коштів.

Здійснення покупок за допомогою інформаційно-телекомунікаційних систем у нашій країні регулюється на законодавчому рівні. Відповідно до закону права покупців в інтернеті захищаються на рівні з правами інших споживачів, тобто осіб, що здійснюють покупки в звичайних магазинах.

Однак для звернення до суду особа має надати підтвердження покупки: електронну квитанцію, чеки, накладні, тобто будь-який документ, що містить підтвердження фактичного укладення електронного договору купівлі-продажу та проведення розрахунків.

Звернення до правоохоронних органів

На жаль, спосіб повернення сплачених коштів за товар, придбаний в інтернеті, у судовому порядку принесе бажаний результат лише в тому випадку, якщо власники інтернет-магазину здійснюють свою діяльність на законних підставах.

Якщо ж особа зіткнулася з шахраями, діяльність яких має всі ознаки злочину та карається відповідно до норм кримінального законодавства, то для захисту своїх прав та повернення коштів необхідно звернутися до правоохоронних органів.

Перш за все особа збирає всі наявні докази сплати коштів, тобто ті ж чеки, квитанції, переписку з адміністрацією інтернет-магазину, виписку з банку про перерахування коштів тощо, та звертається з заявою про вчинення злочину до органів Національної поліції.

Подальше розслідування справи, виявлення та притягнення до відповідальності винних осіб покладається на органи поліції. Повернення коштів у такий спосіб може тривати не один місяць.

Зіткнувшись з проблемами купівлі товарів в інтернет-магазинах, необхідно звернутися за консультацією юриста з усіма наявними доказами того, що товар був оплачений, але не отриманий. На підставі фактичних даних юрист порадить, яким способом можливо повернути кошти, а також допоможе скласти всі необхідні документи.

Comments